Firebolt – Adrienne Woods

Het is alweer een tijdje terug dat jullie van mij gehoord hebben. Maar in de tussen tijd heb ik zeker weten niet stil gezeten qua lezen. Dus jullie hebben nog veel recensies tegoed van mij. Vandaag van een relatief onbekend boek voor vele denk ik, Firebolt! Ook ben ik begonnen met een nieuw becijfering systeem omdat ik 5 sterren te beperkt vond.

20517266

Firebolt – Adrienne Woods

Uitgeverij: Mythos Press

Bladzijden: 289

Waar gaat het verhaal over?                                                                                                                   Dragons. Right. Teenage girls don’t believe in fairy tales, and sixteen-year old Elena Watkins was no different.

Until the night a fairy tale killed her father. Now Elena’s in a new world, and a new school. The cutest guy around may be an evil dragon, a Prince wants Elena’s heart, and a long dead sorcerer may be waking up to kill her. Oh. And the only way Elena’s going to graduate is on the back of a dragon of her own.

Teenage girls don’t believe in fairy tales. Now it’s time for Elena to believe – in herself.

NRCFIREBOLTBOOKTOURNEW.png

Dit boek was echt zo anders als ik vooraf dacht. Ik had de korte flaptekst eerst gelezen, en begon het boek dus met de verwachting dat er veel sprookjes verwijzingen in het verhaal zouden zitten. Of dat het een hertelling van een sprookje zou zijn. Maar dit was dus compleet niet het geval, het verhaal was erg origineel opgezet in een compleet verzonnen wereld. Al waren er wel hier en daar verwijzingen naar ‘onze’ wereld. Paegeia (zoals de wereld heet) is alleen moderner van opzet en met draken!

Het draken gedeelte vond ik echt het tofst van de boeken. In Paegeia bestaan er namelijk verschillende soorten draken, allemaal met aparte ‘krachten’. Deze draken kunnen ook geclaimd worden door bepaald soort mensen (Dragonians), die dan ook dezelfde krachten als de draken krijgen. De hoofdpersoon van ‘Firebolt’, Elena is dus zo’n Dragonian. In het boek komt ze terecht op de school van draken en Dragonians. De opzet van de school met de vakken vond ik wederom origineel bedacht. Kort samengevat vond ik de opzet van het verhaal erg origineel en leuk om te lezen. Maar de uitwerking daarin tegen…

Het verhaal vond ik persoonlijk nogal slecht uitgewerkt en dan voornamelijk het hoofdpersonage Elena. Ik vond haar heel slecht en oppervlakkig neergezet en als ze echt bestond zou ik haar zeker een paar keer een mep verkocht hebben. Zo egocentrisch was ze de hele tijd bezig, ze had allemaal maar aandacht voor haar problemen en om de 5 regels jankte ze wel weer. En ik zal maar niet beginnen over ‘For the love of blueberries’, wat ongeveer 30 keer per hoofdstuk terugkwam. De andere personages in het verhaal vond ik daarin tegen wel interessant om wat over te horen of te volgen. Maar deze kwamen helaas amper aan bod. De schrijfstijl verder was niet echt slecht, maar er verder vaak steeds dezelfde woorden/zinnen gebruikt kort achter elkaar wat ging irriteren (zoals ‘For the love of blueberries’).

Ondanks dat ik een hekel aan Elena heb, heb ik het boek wel verslonden. (en ondertussen deel 2 en 3 ook) Samengevat het verhaal is erg origineel en leuk om te lezen maar de personages vallen erg tegen. Het uiteindelijke cijfer wat ik daarom geef aan het boek is een 7/10!

7/10

 

 

 

1 reactie

Opgeslagen onder gelezen

Een Reactie op “Firebolt – Adrienne Woods

  1. Joke van den berg

    zou deze graag in het Nederlands willen lezen ,komt dit nog?

Geef een reactie

