Super Six Saturday / Super 6 Young-Adults die ik aan mensen zou aanrader die nog nooit een YA hebben gelezen

En het is alweer zaterdag. Wat gaan de weken snel zeg. Sinds school begonnen is heb ik amper tijd om wat anders te doen, en de laatste 2 weken heb je echt alleen maar SSS geplaatst. Maar daar komt snel verandering in. Komende weken komen er weer gewoon recensie’s online en ook een nieuwe categorie. Maar daar later over. Eerst het onderwerp van vandaag Super 6 Young-Adults die ik aan mensen zou aanrader die nog nooit een YA hebben gelezen.

Ik vind het onderwerp nogal lijken op die van vorige week en daarom om het mezelf lastiger te maken mag ik die boeken niet gebruiken voor deze keer. Maar ik heb weer keuzes weten te maken. En die zien jullie hieronder!

De volgorde is trouwens willekeurig.

IMG_6707
1. De test – Joelle Charbonneau

Als mensen nog nooit een YA hebben gelezen moeten ze echt eerst ‘de test’ lezen. Dit verhaal vind ik namelijk erg goed geschreven en laat je meteen kennis maken met de verscheidenheid van de YA genre. En zoals sommige mensen vonden dat dit op de hongerspelen leek. Mensen die nog nooit YA hebben gelezen zullen deze opmerking niet maken!! Dus daar gaat het enige kritiek punt wat je kan hebben hieraan (volgens mij dan 😉 )

IMG_6708
2. Project Persefone: het experiment – Michelle Gagnon

Dit is echt een geweldig verhaal waarin je meteen wordt meegezogen, als je nog nooit een YA heb gelezen wordt je door dit verhaal echt wel meteen op andere gedachte gebracht en wil je nooit meer wat anders.

IMG_6709
3. Bezwering – Kelley Armstrong

Dit was denk ik, een van mijn eerste boeken die ik echt YA kon noemen. Ik herinner me nog dat ik dit verhaal volgens mij las op weg naar de eerste keer zweden. En sinds dien ben ik verslaaft aan verhalen van Kelley Armstrong.

IMG_6710
4. Gone verlaten – Michael Grant

Alweer een klassieker, of zo noem ik het. Het is echt een hele lange tijd geleden ook dat ik dit verhaal had gelezen maar ik herinner het me nog als de dag van gisteren. Zo een blijvende indruk heeft het achter gelaten op mij.

IMG_6711
5. Water & Vuur – Victoria Scott

‘Water & Vuur’ is ook zo een verhaal dat je meteen meetrekt in en niet meer los laat. Wederom laten zulke verhalen zien wat YA echt is en waarom het de moeite waard is om te lezen.

IMG_6712
6. Onsterfelijk – Julie Kagawa

en ten slotte natuurlijk nog een vampieren verhaal. Er bestaan veel vampieren en andere bovennatuurlijke wezens in YA verhalen. ‘Onsterfelijk’ is een van die boeken die aantonen dat zulke verhalen erg leuk zijn en zeker niet achterhaald.

Nou dit waren mijn keuzes voor mensen die nog nooit YA hebben gelezen.

Welk boek zouden jullie zelf aanraden?

IMG_6092

5 reacties

Opgeslagen onder Super Six Saturday

5 Reacties op “Super Six Saturday / Super 6 Young-Adults die ik aan mensen zou aanrader die nog nooit een YA hebben gelezen

  1. Het experiment is echt een goede aanrader! Ik zou Robijnrood aanraden. Het begint enigzins gewoon en je komt er langzaam in tot je nog maar ÊÊn ding wilt: meer YA!

  2. jacolinemaes

    Ben het helemaal eens met Gone 🙂 Een van mijn lievelings en eerste YA series.

  3. Haha, ik mis eigenlijk toch wel de Hongerspelen in dit lijstje! Maar de test is ook een goede vervanger 😉

  4. mooi overzicht! Ik ben nog bezig met de Test-trilogie. “Gone” was geweldig!

Geef een reactie

