Het mes dat niet wijkt – Patrick Ness

Hallo allemaal,
Ik dacht ik laat maar weer eens wat van mezelf horen! Ik heb een mega drukke tijd achter de rug en helaas komt er ook weer een aan, maar ik heb het toch voor elkaar gekregen om in een boek te beginnen! Met de nadruk op beginnen.

20140222-150046.jpg
Het mes dat niet wijkt, Chaos trilogie van Patrick Ness.
Uitgeverij: Moon
Bladzijden: 479

Het boek waar ik in begonnen ben heet β€˜Het mes dat niet wijkt’ van de Chaos trilogie van Patrick Ness. Ik begon met goede moed, hoewel ik al gehoord had dat het boek lastig doorkomen is, maar na een paar bladzijden zonk de moed me al weer in mijn schoenen. Ook ik kom niet door het boek heen.
Het grootste probleem voor mij is de manier waarop het boek geschreven is. In het boek wordt veel gebruikt gemaakt van spreektaal, nou vind ik dit in het algemeen niet erg, maar in dit boek vind ik het erg storend. Misschien dat dat komt, omdat er voor mijn idee van de hak op de tak gesprongen wordt. Ik snap dat dat de bedoeling is als je elkaar gedachtes kan horen, maar dit maakt het boek voor mij heel moeilijk om te volgen.

Al met al denk ik dat het best een goed boek kan zijn. Ik bedoel als het anders is geschreven.
Het verhaal gaat over Todd die in een uniek dorp woont, waar mensen elkaar gedachten kunnen horen. Op een dag komt hij een meisje tegen waarvan hij de gedachten niet kan horen (ik denk Twilight :D), Todd wil er achter komen wie dit meisje is en waarom zij niet gedood is door de Herrie. Klinkt op zich als een spannend boek toch? Helaas zal ik daar niet achter komen. Maar misschien een van jullie wel, tenslotte niet iedereen leest op de zelfde manier een boek, dus misschien lees jij er wel zo doorheen!

Laat het me weten!

En omdat Chantal er helaas niet doorheen kwam, krijg ‘het mes dat niet wijkt’ maar 1 boekje.

20140222-150251.jpg

20140222-150257.jpg

6 reacties

Opgeslagen onder Van alles en nog wat

6 Reacties op “Het mes dat niet wijkt – Patrick Ness

  1. Het verhaal klinkt inderdaad heet erg mooi, jammer dat je er niet door kwam. Ik heb dat zelfs ook soms. Maar ja een boek moet wel gewoon leuk zijn om te lezen en niet te veel moeite kosten.

    xxx

    • Chantal

      Ben het helemaal met je eens een boek moet lekker weg te lezen zijn en deze was dat helaas niet. Ben benieuwd naar de ervaringen van andere mensen.

  2. Toch leuk dat meningen over een boek zo kunnen verschillen. Ik moest inderdaad even wennen aan de spreektaal, maar het verhaal bleef me toch boeien. Binnenkort verder met het volgende deel.

    • Chantal

      Ben blij dat jou het boek wel bevalt! Het verhaal leek mij ook erg leuk, maar ja… Ik kon niet wennen aan de spreektaal. Veel plezier met het lezen van het volgende deel!

  3. Lioba

    Ik heb niet veel moeite gehad om in het boek te komen. Ik vond het juist een heel leuk boek! Het krijgt van mij zeker een hoge beoordeling. Het is een van de betere boeken die ik de afgelopen tijd heb gelezen. Ik vond de wereld die in het boek werd opgebouwd ook heel leuk! Er zit wel een zielig stuk in.

  4. AnneMeike

    Ik heb het boek ook gelezen ik vond het in het begin ook moeilijk. Maar als je door het begin heen bent is het een geweldig boek!

Geef een reactie

