Scarlet – Marissa Meyer

Zo en ik heb weer eens een recensie voor jullie!! Het spijt me dat het de laatste tijd nogal stil is op mijn blog. Maar ik ben momenteel nogal druk met school!! Maar ik zal na de tentamen week het zeker goed maken! Maar nu eerst een recensie van ‘Scarlet’.

20140114-094326.jpg
Scarlet – Marissa Meyer
Uitgeverij: Edge
Bladzijden: 478

Waar gaat dit verhaal over?
Terwijl Cinder verwoed pogingen onderneemt om te ontsnappen uit de gevangenis, is aan de andere kant van de wereld, in Frankrijk, Scarlet Benoit op zoek naar haar verdwenen grootmoeder. Tijdens haar tocht ontdekt ze dat haar grootmoeder veel geheimen had. Wanneer ze Wolf, een rebel, ontmoet, lijkt hij de enige die haar kan helpen, ook al zegt haar instinct dat ze hem niet kan vertrouwen. Ondanks zijn duistere verleden, voelt Scarlet zich toch aangetrokken tot hem Het speurwerk van Scarlet en Wolf brengt hen op het pad van Cinder, en hun verhaal blijkt veel meer verbonden dan ze konden vermoeden. Samen moeten ze alles op alles zetten om uit de handen te blijven van de geslepen Lunar koningin Selena, die bereid is tot alles om van prins Kai haar man, haar koning maar vooral haar gevangene te maken

20140114-094524.jpg

En wat heb ik genoten van dit verhaal!! ‘Cinder’ vond ik ook al erg leuk, en ik kon dus niet wachten om in dit deel te beginnen. Maar ik was eigenlijk wel bang dat Cinder niet in dit deel zou voorkomen. Maar gelukkig kwam ze er wel in voor en kon ik me weer laten meeslepen in de wereld van kwaadaardige maanmannetjes.

‘Scarlet’ was net als ‘Cinder’ echt super spannend!! Vanaf de allereerste pagina tot de laatste was ik geboeid door dit verhaal. Er waren ook weer nieuwe perspectieven in dit verhaal maar die waren alleen maar leuk! En dan heb ik het vooral over Scarlet!! Want zij was echt een geweldig sterk personage!! Zoals zij is moeten er meer mensen bestaan! De andere nieuwe personages waren ook een leuke aanvulling van het verhaal, zeker de kapitein was erg leuk. Omdat hij de hele tijd super dom deed. Het enigste wat ik een beetje jammer vond was dat Cinder telkens nogal moeilijk deed als het om haar gave ging. Omdat ze hem niet wilde gebruiken.

Ik kijk zeker uit naar deel 3!!! 5 boekjes

20140114-095020.jpg

3 reacties

Opgeslagen onder gelezen

3 Reacties op “Scarlet – Marissa Meyer

  1. Ik heb ‘m ook 5 sterretjes gegeven, echt een topboek! 🙂

  2. Ik kan ook niet wachten tot het volgende deel 🙂

  3. Niet echt mijn genre van boek maar ben blij dat jij het graag gelezen hebt 🙂

Geef een reactie

