De vijfde golf – Rick Yancey

Laatste tijd is nogal veel aandacht en discussi over dit boek bezig, volgens sommige mensen is er een wedstrijd over wie de beste recensie schrijft en dat iets wint of zo. Maar ach ja ik trek me er niks van aan en schrijf gewoon eerlijk mijn mening!

20131121-215617.jpg
De vijfde golf – Rick Yancey
Uitgeverij: A.W. bruna Fictie
Bladzijden: 407

Waar gaat dit verhaal over?
Soms denk ik dat ik de laatste mens op aarde ben. Dat betekent dat ik de enige mens in het universum ben. Dat is onzin, ik weet het. Ze kunnen niet iedereen gedood hebben… nog niet.’

De eerste golf: alle elektriciteit valt uit
De tweede golf: een enorme tsunami
De derde golf: een afschuwelijke epidemie
De vierde golf: achterdocht – wie kun je nog vertrouwen?
De vijfde golf…

De zestienjarige Cassie heeft niemand meer: haar ouders zijn als gevolg van de buitenaardse invasie overleden en haar broertje Sam van vijf is meegenomen door een groep militairen, zogenaamd om hem te beschermen. Op de vlucht voor de buitenaardse wezens, wil Cassie koste wat kost Sam redden. Maar hoewel ze zich had voorgenomen om niemand meer te vertrouwen, kan ze het niet alleen…

20131121-215942.jpg

Ik vond het verhaal in het begin echt niks aan, ik vond het maar traag vorderen
en ik raakte girriteert van de hele korte hoofdstukjes van 1 of 2 pagina’s. Die korte hoofdstukken haalde gewoon echt de vaart uit het verhaal. Maar toen het verhaal verder vorderen en er meerdere perspectieven bijkwamen werd het steeds interessanter en leuker. En ongeveer bij het einde had ik het punt bereikt dat ik ‘de vijfde golf’ wel redelijk leuk vind.

Het verhaal was verder op het ene moment voorspelbaar maar op het andere moment werd je echt verast. Door de meerdere perspectieven werd je soms op een spoor gezet, die dan (dacht je) doodliep in een andere hoofdstuk. Maar dat zorgde er wel voordat het verhaal een beetje leuker werd.

Wel leuk verhaal dus maar in het begin niet erg boeiend. 3 boekjes!

20131121-220640.jpg

20131121-220706.jpg

Een reactie plaatsen

Opgeslagen onder Van alles en nog wat

Geef een reactie

