Niets en niemand – Ivo Bonthuis – een eerste impressie

Voor de een perfecte dag voor literatuur leesclub , moesten we het boek ‘ niets en niemand’ lezen. Maar omdat ik het boek nog niet uit heb ga ik jullie nu recensie geven over mijn eerste impressie van dit boek .

20130930-171551.jpg
Niets en niemand – Ivo Bonthuis
Uitgeverij: nieuw amsterdam
Bladzijden: 190

Waar gaat dit verhaal over?
Op het vliegveld in Parijs wacht Laura Innes tot er weer gevlogen zal worden. Beeldschermen tonen de brokstukken van het vliegtuig dat ze net heeft gemist. Het is de vraag of ze vanavond nog thuis zal komen. Het is de vraag of ze dat werkelijk wil. De familie Innes deed nooit aan ‘thuis’. Laura, Maxime en hun zoon Steven woonden overal en nergens, waren niemand verantwoording schuldig behalve elkaar.

Ze zouden een leven lang in vrijheid schoonheid scheppen, en dat leek nog te gaan lukken ook. Totdat ze zich vestigden in Nederland. Waar uitzendwerk de familie ontwrichtte. Waar hun eigen wetten niets waard bleken te zijn. In de vertrekterminal ontvangt Laura haar doodsbericht. En ineens is alles weer mogelijk.

20130930-171942.jpg

Zoals ik al zei, heb ik dit boek nog niet uitgelezen. Een complete beoordeling wordt dit dus niet. Maar van wat ik tot nu toe gelezen heb vond ik erg bizar. De familie die in het verhaal wordt genoemd is alles behalve doorsnee en schijnen ook een hekel te hebben aan ziekenhuizen. Wat ik zelf erg vreemd vond (en waarschijnlijk nog meer mensen) is dat ze erg rijk zijn maar toch werkt de vader bij een fastfoodzaak.

De opbouw van het verhaal vind ik tot nu wel erg veel belovend, en ik wil graag weten hoe het verder gaat na de vliegtuig crash.

Ik geef nog geen boekjes voor dit verhaal omdat ik hem niet uit heb.

20130930-173617.jpg

1 reactie

Opgeslagen onder Van alles en nog wat

Een Reactie op “Niets en niemand – Ivo Bonthuis – een eerste impressie

  1. Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke reactie!

Geef een reactie

