De teruggekeerden – Jason Mott door Suzanne

Een tijd geleden nu alweer ,had ik me opgeven voor de not just any book preread voor ‘de teruggekeerden’ . Helaas was het boek verlaat zodat ik op vakantie het ebook moest lezen inplaats van een echt exemplaar. Maar zodra ik thuis kwam lag het boek keurig om me te wachten en heb ik de laatste pagina’s nog in het papieren exemplaar kunnen lezen.

we zijn trouwens nog bezig met iets te zoeken waardoor jullie duidelijk kunnen zien wie wat geschreven heeft

20130824-192458.jpg
De teruggekeerden – Jason Mott
Uitgeverij: Harlequin
Bladzijden: 383

Waar gaat dit verhaal over?
Op een zonnige dag in augustus 1966 verdrinkt de achtjarige Jacob, zoon van Lucille en Harold Hargrave. Bijna vijftig jaar later staat hij voor hun deur. Blakend van gezondheid, nog steeds acht jaar oud.

En Jacob is niet de enige die is teruggekeerd uit de dood. Overal in de wereld duiken Teruggekeerden op, en al gauw zijn het er zo veel dat steeds meer mensen zich bedreigd voelen. Niemand begrijpt waarom het gebeurt, hoe het mogelijk is. Maar één ding is zeker: in de chaos die volgt zal iedereen uiteindelijk een keuze moeten maken.

20130824-193008.jpg

En wat een hart brekend verhaal was dit zegt. Alle emoties van de personages werden zo goed neergezet , dat het soms je eigen gevoelens wel leken. Veel van de personages in het verhaal waren ook allemaal zo lief en zo ,hoe noem ik dat, eerlijk/zachtaardig. Dat je het gewoon niet kon inbeelden dat mensen hun kwaad willen doen. Al zou ik niet weten hoe ik zou kijken ,als iemand die al lang dood was ineens voor me neus stond.

Het verhaalopbouw is ook erg bijzonder, in eerste instaties volg je de famillie Hargrave van wie hun zoon is terugkeert. Maar tussen de hoofdstukken door lees je ook stukken over andere teruggekeerden en de reacties van hun famille. Maar ook komen er stukken van mensen die fel tegen de terugkeerden zijn (net of zij er iets aan kunnen doen dat ze terug uit de dood komen) . Wat ik wel erg jammer vond aan dit verhaal dat je nooit echt een uitleg kreeg waarom die mensen waren teruggekeerd en hoe, ik had dat wel graag willen weten.

Verder was dit een goed boek met een grote morele boodschap! 4 boekjes voor de teruggekeerden!

20130824-194544.jpg

1 reactie

Opgeslagen onder gelezen

Een Reactie op “De teruggekeerden – Jason Mott door Suzanne

  1. Pingback: De teruggekeerden | De wereld van Hendrik-Jan

Geef een reactie

