Zee van bloed – Darren Shan

En alweer een deel 2 van een serie! Het vervolg in de Sage van Larten Crepsley. Wederom was ik over heet eerste deelvan deze serie niet enthousiast maar zal dit nu verandert zijn?

20130524-203500.jpg
Zee van bloed – Darren Shan
Uitgeverij: de fontein
Bladzijden: 220

Waar gaat dit verhaal over?
Nu Larten Crepsley en Wester Flack ontsnapt zijn aan hun mentor Seba Nile, sluiten ze zich aan bij de welpen – wilde, jonge vampiers met weinig respect voor het leven, en met een voorliefde voor dom vermaak.
Voor welpen is alles makkelijk. Maar voor Larten is nooit iets makkelijk geweest, en ook nu gooit het lot zijn leven overhoop. De weg die hij moet afleggen is donker en zwaar, en Larten is verder dan ooit verwijderd van de Vampiersberg en de wetten van zijn clan. Hij voelt zich verlaten en zonder doel, en moet besluiten wat voor vampier hij wil worden: eentje die vastberaden is, en trouw aan zijn meester en zijn principes, of een vampier die kiest voor de gemakkelijke weg en zich verliest in een zee van bloed…

20130524-203725.jpg

De vorige keer schreef ik al dat ik het boek nogal luchtig vond, en net zoals deel 1 is dit nu weer het geval. Wel is het verhaal nu stukken spannender . Maar toch had ik dit boek al na 2 uurtjes uit. Terwijl ik ook leesde in dit boek kwam ik allemaal stukken tegen die ik herkende uit de wereld van Darren Shan serie ( giga aanrader) .

Dit deel was toch stukken beter dan deel 2 Larten is nu namelijk ouder en zich meer bewust van dingen wat het verhaal alleen maar beter maakt. Ook spelen er steeds meer ingrijpende gebeurtenissen zich af, waardoor het verhaal beter leesbaar wordt en zoals ik nu al 4x gezegd heb spannender :p

Stukken beter dan deel 1 maar niet helemaal perfect, 4 boekjes!

20130524-204346.jpg

5 reacties

Opgeslagen onder gelezen

5 Reacties op “Zee van bloed – Darren Shan

  1. Gelukkig is dit deel beter bevallen dan deel 1.

  2. Ik vond deze ook leuker dan deel 1! 🙂

  3. Pingback: Paleis der verdoemden – Darren Shan |

Geef een reactie

