Ik ging naar de bieb en nam mee

Ik zal meteen bekennen, de boeken die ik de vorige keer bij de bieb gehaald heb . Daar ben ik dus nog niet in begonnen. En toch heb ik weer boeken gehaald . Maar alleen maar omdat me reserveringen nog binnen waren.

Maar genoeg gepraat, dit is de buit!

20130417-184652.jpg

20130417-184714.jpg
Gesplitst – Neal Shusterman

De Tweede Burgeroorlog in de Verenigde Staten is uitgevochten rond het abortusvraagstuk. De oplossing die is gevonden, heeft geleid tot uitstel van executie: ieder ongewenst kind wordt opgenomen en opgevoed door de Staat – maar iedere jongere tussen de dertien en achttien kan door de Staat of door zijn ouders worden opgegeven om ‘gesplitst’ te worden: ze worden gebruikt als donor voor mensen die een nieuw orgaan of ledemaat nodig hebben. Geen stukje gaat verloren.
Er zijn drie groepen ‘splitsers’: de onhandelbare jongeren, zoals Connor, wiens ouders het niet langer met hem zien zitten.
De kinderen van de Staat die niet getalenteerd genoeg zijn om door te mogen leven, zoals Risa.
En degenen als Lev: het tiende kind van zeer gelovige ouders dat volgens zijn religie voorbestemd is gesplitst te worden.
De paden van Connor, Risa en Lec kruisen elkaar. Is het waar dat een groep splitsers in de illegaliteit is beland? Valt er te ontsnappen aan hun lot?

Ik wil dit verhaal al een tijdje lezen, maar ik was te lui om dit boek te kopen, dus zodra ik de melding kreeg van de bieb dat ze hem hadden , heb ik hem dus meteen mee genomen .

20130417-185140.jpg

Stravaganza stad van zwaarden – Mary Hoffman

Alle oude vrienden bundelen hun krachten om orde op zaken te stellen in Fortezza en een bloedvergieten in Bellezza te voorkomen.

Laura is erg ongelukkig en zoekt een uitweg in zelfverminking. Maar er gloort hoop: ze vindt een talisman, waarmee ze door tijd en ruimte kan reizen. Zo stravageert ze naar het zestiende-eeuwse Talia.
In de stad Fortezza treft ze haar stravagante, een zwaardsmid. Daar ontmoet ze ook de fascinerende Ludo, die aanspraak maakt op de troon omdat hij een Di Chimici zou zijn. De stravaganti moeten het weer opnemen tegen de machtigste familie van Talia, en Laura en Ludo komen lijnrecht tegenover elkaar te staan.
Voor Luciano en Arianne wordt dit een conflict dat overwonnen moet worden voor ze kunnen trouwen. En wie durft er te trouwen in een Taliaanse kathedraal na het bloedbad tijdens de bruiloften in Giglia?

Alweer het laatste deel van een geweldige serie :,( , hopelijk wordt dit een gedenkwaardig slot! Want van de eerdere delen heb ik echt genoten!

Nou dit waren de boeken van deze keer, hebben jullie er al eentje van gelezen ?

1 reactie

Opgeslagen onder Ik ging naar de bieb en nam mee

Een Reactie op “Ik ging naar de bieb en nam mee

  1. Stravanganza vind ik echt zo’n mooie reeks.

Geef een reactie

