Books i read but never blog about #2

Voordat ik deze blog begon , heb ik natuurlijk ook verschillende boeken gelezen. Sommige daarvan vond ik erg goed en andere weer niet.

Daarom ga ik nu elke week , mijn mening (in het kort) vertellen over boeken die ik in het verleden heb gelezen. Books i read but never blog about.

En er is alweer een week voorbij , ik was afgelopen zondag helemaal vergeten om deze post te maken. Maar nu is die er toch. De boeken die ik deze keer heb gekozen zijn: ‘Soulmates het verhaal van Sky’ en Artemis Fowl’ .

20130416-135700.jpg

20130416-135821.jpg
Soulmates: het verhaal van sky – Joss Stirling
Uitgeverij: Blossom Books
Bladzijden: 375

Waar gaat dit verhaal over?
Sky vindt het helemaal niets dat ze met haar adoptieouders vanuit Londen naar de rustige Amerikaanse Rocky Mountains moet verhuizen. Dat gevoel verandert als ze op haar nieuwe High School de stoere Zed ontmoet. Zed, die nog nooit interesse heeft getoond in een meisje, valt ook voor Sky. Hij noemt haar zijn soulmate en hij zegt dat ze de rest van hun leven samen zullen zijn.
Dit gaat Sky allemaal veel te snel. Ze wil niets weten van het hele soulmategedoe en ook niet van de gaven die ze volgens Zed heeft. Toch kan ze, hoe hard ze het ook probeert, geen afstand van hem nemen. Ze wordt meegesleurd in een wereld vol liefde, geweld, manipulatie en familiegeheimen.

20130416-140115.jpg

De soulmates serie vind ik persoonlijk helemaal geweldig, een tijd terug konden jullie mijn recensie van deel 3 lezen. ‘Het leven van sky’ is dan weer het eerste deel van de serie en geloof me zij is geweldig!

20130416-141311.jpg
Artemis Fowl – Eoin Colfer
Uitgeverij: Van Goor
Bladzijden: 264

Waar gaat dit boek over?
Artemis Fowl is een twaalfjarig crimineel meesterbrein, altijd belust op macht en geld en immer in gezelschap van zijn boomlange bodyguard Butler. Wanneer hij erachter komt dat iedere elf een magisch boek bezit, steelt hij een exemplaar, fotografeert het met zijn digitale camera, en e-mailt het bestand naar zijn Mac G6 computer. Op ingenieuze wijze kraakt hij de code, en ontdekt zo dΓ© manier om de elfen hun goud afhandig te maken. Artemis besluit Kapitein Holly – ElfBI’s eerste vrouwelijke officier – te kidnappen stuit echter op grote weerstand van het in verhalen zo lief afgeschilderde elfenvolk. Zwaar bewapend, en uitgerust met de modernste apparatuur, zijn ze vastbesloten zijn plannen in de kiem te smoren…

20130416-141446.jpg

‘Artemis Fowl’ is zo een serie waar je dan in begint maar vervolgens niet meer in kan stoppen. Ik heb ‘Artemis Fowl’ al jaren in de bieb zien staan, maar ik heb ze toen nooit gelezen omdat die boeken zo glinsteren dat ze me niks leken. Dat was een grote vergissing van me , toen ik dit deel gekocht had op een rommelmarkt en gelezen had was ik helemaal verslaaft! Ik heb nu alle delen gelezen behalve de allerlaatste die nog steeds op mijn to-read stapel ligt.

Zo dit waren de 2 boeken van deze keer, ik hoop dat jullie het leuk vonden! En als je nog bepaalde boeken terug wilt zien, comment dan hierop!

6 reacties

Opgeslagen onder gelezen

6 Reacties op “Books i read but never blog about #2

  1. Ik moet Soulmates ook nog steeds lezen. Leuk dat jij er zo enthousiast over bent πŸ˜€

  2. Ik heb nog nooit een Artemis Fowl boek gelezen, maar het lijken me wel toffe boeken.

  3. Sky heb ik toevallig zien staan bij de bieb, dus die ga ik binnenkort maar een keertje lenen!

    Artemis Fowl is geweldig! Ik heb ook alle boeken gelezen, behalve de laatste! Er is ook een strip van, maar die kocht ik nooit.. Blijkt de bieb ze te hebben! kassa!

Geef een reactie

