The Real Dutch Bookbloggers Tag

Op facebook ben ik nu al een tijdje lid van een bookbloggers groep voor nederlanders, we stellen in deze groep verschillende vragen aan elkaar . En nu kwam Joanne van storyhunters op het geweldige idee om er een tag af te maken. Dus bij deze de tag en zoals jullie waarschijnlijk merken vragen we echt van alles aan elkaar en alles is letterlijk overgenomen!

Suzanne: Hoelang bloggen/recenseren jullie al?
De eerste vraag is er meteen eentje van me zelf, nou ik blog nu al vanaf 1 december dus 4 maanden al.

Joany: Is het leuk om een keer een boekblogger-meeting te houden?
Nou opzicht lijkt mij dat een leuk idee, ligt eraan alleen waar en wanneer .

Suzanne: Doen hier mensen aan postcrossing?
hahah weer eentje van mij en zoals jullie zien echt alles vragen wij. ik doe dus zelf aan postcrossing en jullie?

Joany: Heb jij je weleens tijdens carnaval uitgedost als een personage uit een boek?
Zelf vieren wij in Noord-holland geen carnaval, maar anders lijkt het me wel leuk om als een boek personage te gaan! de kans dat iemand hetzelfde aan heeft is dan wel erg klein.

Dieuwke: Bewaar jij je recensies/artikelen alleen op je blog of ook op je computer?
Ik bewaar mijn blog berichten alleen op me blog, maar mijn recensies voor leesfanaten bewaar ik ook op de computer.

Esmee: Wat is je favoriete boek?
Mijn favorite boek op dit moment is eigenlijk een hele serie, die van PERCY JACKSON!!!

Dieuwke: Originele covers of filmeditie?
ik heb zelf liever een orginele cover omdat vaak latere delen eerst in normale covers worden uitgeven.

Joany: Heb jij wel eens een bookcrossing boek gevonden? Of een boek vrij gelaten zodat een andere bookcrosser het kan vinden?
ik heb helaas nog nooit een bookcrossing boek gevonden, maar dat lijkt me wel erg leuk!!

Joany: Welk boek vond jij erg goed ondanks het feit dat vele anderen er geen ruk aan vonden?
mmh ik hoor vaak dat veel mensen ‘Betoverd'(Beautiful Creatures) geen zak aan vinden. Maar ik vond hem erg leuk.

Joany: Van welke auteurs zou jij blind de boeken kopen (dus zonder de samenvatting achterop te lezen?
Vroeger kocht ik dus echt alle boeken van Paul van Loon zonder de achterkant te lezen

Joany: Ter ere van valentijn morgen: Wat is jouw favoriete literaire stelletje?
Ik vulde hier Ethan en Lena in , omdat ik vond dat Ethan zich zo toewijdde aan Lena. Dat moet wel ware liefde zijn.

Joany: Als je de kans zou krijgen om het leven van één fictief personage te redden, wie zou je dan redden?
hier heb ik zo honderd keer gevloekt omdat ik eigenlijk de halve harry potter cast wilde redden. Maar als ik er 1 moet kiezen, kies ik …. Fred !!! of toch Dobby ? waaah ik kan niet kiezen.

Suzanne: Wie hebben allemaal de Percy Jackson boeken gelezen? Of een deel van de helden van Olympus ?
Hahahahha een typische My vraag. Ik heb natuurlijk alle Percy Jackson boeken gelezen en het eerste deel van de helden van Olympus serie

Ilse: Wat is je favoriete plek om te lezen?
mijn bedje, of de bank.

Amelie: Sinds een paar dagen ben ik helemaal verliefd op de tv-serie van Game of Thrones. Ik wil het boek ook graag lezen, maar ik hoor dat dit echt eentje is waardoor je je bijna niet kan heen worstelen. Heeft iemand het ooit gelezen?
ik wilde het eerst deel gaan lezen , maar ik had geen zin meer om er in te beginnen. Dus heb ik hem terug gebracht.

Joanne: Wat vind je tot nu toe de meest indrukwekkende vijand van het hoofdpersonage uit de boeken die je hebt gelezen?
Toen ik die vraag las , had ik net ‘Geweld’ van Hammer & Hammer gelezen, dus koos ik Benedikte Lerche-Larsen uit dat boek. Want zij is echt een geweldig boef!

Dieuwke: Wat doen jullie? Eerst het boek lezen en dan de film of andersom?
ik lees het liefst eerst een boek!

Tedje: Hi dames! Even een kort vraagje. Ik zit eraan te denken om een ereader aan te schaffen. Hebben jullie nog tips welke het beste is? Alvast dank!
hierbij kan ik geen antwoord geven ik heb namelijk geen e-reader.

Ellis: En Artemis Fowl? Iemand die boeken gelezen?
yaaaaah, ik heb alle boeken gelezen behalve de laatste maar die heb ik wel al.

Ellis: Ik spotte net Shiver van Maggie Stiefvater in de kringloopwinkel. Yay or Nay?
zelf heb ik het eerste deel van die serie gelezen, ik vond die toen echt geweldig, maar het tweede deel vier me zo tegen. Dat ik nooit in het derde deel ben begonnen.

de mensen die mee deden zijn:
De meiden van www.adorablebooks.nl
Joany van www.cravingpages.nl
Jenny van www.boekenwormblog.blogspot.com
Dieuwke van www.booksandkisses.nl
Suzanne van http://www.watleesiknu.wordpress.com(mmh deze blog kende ik niet πŸ˜‰
Amelie – nog geen actieve blog
Ilse van ilsetenhave.wordpress.com
Silvy & Lieke van www.pinkgraphics.nl
Diana van mijnlevenmetboeken.wordpress.com/
en natuurlijk de meiden van storyhunters.nl

wil je ook mee doen met de real dutch bookbloggers groep?? plaats dan een linkje naar je facebook account in een reactie en ik zorg ervoor dat je in de groep komt!!!(is wel alleen voor bookbloggers of gedeeltelijke bookbloggers)
verder mag je deze tag vrij overnemen maar vergeet niet de verwijzingen naar de oorspronkelijke deelnemers πŸ˜‰

14 reacties

Opgeslagen onder Van alles en nog wat

14 Reacties op “The Real Dutch Bookbloggers Tag

  1. Wat leuk! Misschien ga ik hem ook een keertje invullen!

  2. Haha, super leuk πŸ˜€ Deze ga ik natuurlijk ook overnemen!

  3. Leuke tag! Misschien neem ik hem ook wel over :). Ik wil ook wel lid worden van de groep :). http://www.facebook.com/eliza.visser

  4. Percy Jackson!! Heerlijke serie, wil de boeken opnieuw gaan lezen. ❀

  5. O leuk zeg, die vragen. Die facebook groep lijkt me heel gezellig! Ik blog pas sinds een paar maandjes (onder andere over boeken!) en ik had het al over de groep gehad met Ilse (van ilsetenhave.wordpress.com). Zij zou kijken of ze mij lid kon maken van de groep, maar ik heb daar al een tijdje niet meer met haar over gesproken.
    Als ik via jou lid kan worden, zou ik dat ook heel leuk vinden! Ik ben altijd op zoek naar nieuwe blogs om te lezen en zo’n groep is een mooie manier om nieuwe mensen te leren kennen.

  6. Leuk!:) Kan je me misschien bij die groep doen?
    Hier mijn facebook:
    https://m.facebook.com/?_rdr#!/laura.vanderlinde

Geef een reactie

